torsdag 7. oktober 2010

Podkast

Dette har jeg lært: "Podkasting er en måte å publisere lyd- eller videoopptak på internett som kan abonneres på ved hjelp av RSS."

Hittil har jeg hatt det man kan kalle "sovende kunnskap" om dette. Dvs. jeg har visst at muligheten finnes, men har ikke brukt tjenesten. Årsaken er nok som vanlig mangel på tid...

Nå har jeg ihvertfall begynt å abonnere på 3 podkaster som interesserer meg: NRK1 Aktuelt, NRKP2 Bok i P2 og NRKP3 P3Morgen. Tjenesten er absolutt spennende, men det jeg lurer mest på nå er om det er mulig å legge ut lydklippfiler her på bloggen og evt. på hjemmesider? Dersom dette er mulig å få til vil jeg tro at det hadde vært nyttig for biblioteket jeg jobber på. Da tenker jeg særlig på muligheten for å publisere podkast fra NRKP2 Bok i P2 på bibliotekets hjemmeside.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Da blir jeg glad:)