onsdag 13. oktober 2010

Søk og sosiale bokmerker

Del.icio.us: "en sosial bokmerkingstjeneste som gir deg mulighet til å bokmerke en webside og legge til tagger for å kategorisere dine bokmerker". Jeg har aldri aktivt benyttet tjenestene fra denne siden, men jeg har sett en demonstrasjon på en konferanse i regi av Biblioteksvar.

Nettstedet gir interessante muligheter for kategorisering, og det å kunne kopiere andres bokmerker gjør at man finner sider man er interessert i uten å måtte lete seg ihjel.

Når det gjelder nytteverdien for biblioteket tenker jeg at siden kanskje kan benyttes for å lage/komplettere en emnekatalog på hjemmesiden.

1 kommentar:

  1. Hei! Så fin blogg du har laget. Jeg har også laget meg lysbildefremvisning på bloggen min etter tips fra din blogg. Tusen takk!
    Elisabeth :)

    SvarSlett

Da blir jeg glad:)