mandag 8. november 2010

Karttjenester

"Google Maps (Kart) tilbyr brukervennlig kartteknologi og informasjon om lokale firmaer, inkludert firmaets plassering, kontaktinformasjon og kjøreanvisninger."

Nå har jeg funnet både arbeidsplassen og adressen min på kartet. I tillegg har jeg funnet en reiserute mellom disse. Siden jeg tar båt, ikke bil til jobben, er det litt dumt at kartet ikke viser alternative ruter.

Jeg benytter ofte karttjenester på nett, og det har vært et viktig verktøy for meg i mange år. Stort sett synes jeg det er flott med slike tjenester, men jeg er bekymret for "skumle" koblinger mellom navn, telefonnummer og adresse. Ellers synes jeg det er flott at man kan integrere kart i hjemmesiden til biblioteket for å gjøre siden enda mer brukervennlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Da blir jeg glad:)